Monday, May 25, 2009

Pertandingan Paintball antara staf PTS

Pertama kali PTS menganjurkan permainan Paintball untuk staf. Bukan tajaan syarikat, tetapi adalah inisiatif saudara Iwan, staf Jabatan Marketing PTS. Walaupun sambutannya agak dingin, namun, tim nukleus paintball PTS ini berjaya membangkitkan rasa sesal dikalangan mereka yang tidak hadir.

Pertandingan ini diadakan di Kombat Zone, KK Klub Melawati pada Sabtu 23 Mei lepas. Hanya seorang dua mereka yang pernah bermain paitball. Selebihnya 'buta kayu' terhadap permainan ini.

Saya pernah menembak, menyerang, menawan musuh dan sebagainya ketika latihan medan dalam askar wataniah dulu. Namun, saya tidak pernah sesekali menembak sasaran hidup apatah lagi manusia. Jadi, pengalaman pertama paintball ini benar-benar membangkitkan nostalgia dan menaikkan semangat enam tahun dalam askar dahulu.

Strategi dan taktik IMP (ilmu medan perang) saya kongsi bersama teman-teman benar-benar membantu tim kami memenangi tiga daripada dua perlawanan. Perlawanan yang ketiga itu kami kalah disebabkan majoriti ahli tim (termasuk saya) kehabisan peluru.. akibat terlalu seronok menembak sasaran bergerak (berlari).

Insya'Allah dalam tempoh terdekat ini kami akan menganjurkan lagi permainan ini. Semangat dan keghairahan teman-teman lain untuk turut serta tidak boleh ditahan-tahan lagi. Itu tidak termasuk ketagihan menembak dikalangan peserta yang lepas.

Selain mengeratkan semangat kerjasama berpasukan, permainan ini sebenarnya membantu membakar lemak-lemak saya yang tersimpa rapi di tubuh ini disamping mengendurkan ketegangan urat-urat dan sel-sel otak...

wallahu'alam


No comments: