Friday, May 16, 2008

Selamat Hari Guru

Selamat Hari Guru...

Buat semua guru yang pernah mengajar diri ini membaca, mengira, mengaji.. buat guru-guru yang mendidik dengan penuh tabah, sabar dan hikmah.

Khususan...

Ustazah Saniah Md Isa... catatan dalam buku laporan saya hampir 20 tahun dahulu.. benar-benar melonjak estim dan diri ini dari seorang pelajar yang sentiasa jauh dibelakang, pelajar yang hampir hilang keyakinan diri, menjadi juara antara yang naik ke atas pentas... menerima anugerah sebagai pelajar terbaik.

Sehingga hari ini saya masih ingat dan semat dalam hati ini catatan ustazah :

"Keputusan yang boleh dibanggakan, kuatkan lagi usaha anda agar terus cemerlang".

Kata-kata tersebut benar-benar membakar semagat saya. Daripada seorang pelajar yang sering memenangi gelaran 'terocorot', saya menjulang piala kecemerlangan. Itulah pertama kali sejak empat tahun bersekolah menengah saya menerima pujian, atas keputusan peperiksaan yang sebenarnya langsung tidak ada apa yang boleh dibanggakan.

Terima kasih yang tidak terhingga buat ustazah... saya doakan Allah pelihara ustazah sekeluarga hingga ke akhir hayat, walau dimana jua ustazah berada.

Terima kasih juga buat semua guru-guru yang memberi banyak impak dan signifikan dalam diri ini, ibarat ibu dan ayah sepanjang di perantauan... Cikgu Abidah Konchong, Ustazah Kamariah Isa, Ustaz Abdullah Awang, Cikgu Abidah Konchong, Cikgu Jariah, Cikgu Abu Hassan Morat, Cikgu Latifah, Cikgu Saniah, Cikgu Norgayah, Cikgu Rohaya, Cikgu Zaini, Cikgu Abdullah, Cikgu Noraidah, Cikgu Samsiah, Cikgu Jalina (arwah)....

Cikgu-cikgu sekolah rendah... Cikgu Umi Kalthum, Cikgu Fatimah, Cikgu Rokiah.. kalian mengajar saya mengira, menulis, membaca, mengenal jam dan menghafal sifir..

Banyak lagi guru-guru yang menyumbang membentuk diri ini, menjadi saya seperti hari ini.

Semoga Allah membalas kalian dengan sebesar-besar balasan kebaikan dunia dan akhirat.

Tidak lupa juga buat cikgu tersayang.. yang mendidik, membesar dan melahirkan permata hati ini, Kak Yong, Abang Chor, Sameer... iaitu Ustazah Ruhana Hidayah Hj Abdul Halim... Jazakallah khairan kathira.

SELAMAT HARI GURU.. BUAT SEMUA GURU.

No comments: