Monday, April 27, 2009

Hari berikutnya

Mohon maaf kepada teman-teman...

Saya tidak dapat mengemaskini dan menambah gambar-gambar selepas hari berikutnya... 

Setiap hari berikutnya saya pulang dari PBAKL dalam keadaan letih dan tidak mampu untuk duduk mengadap komputer. 

Seharian di PBAKL sejak Jumaat lepas benar-benar menguji kecergasan badan ini. Hidung tersumbat, lenguh kaki, pinggang, mata yang letih adalah simptom awal ketidakcergasan saya yang semakin ketara selepas lima hari melayan pelanggan di gerai.

Hari ini, big boss berikan cuti ihsan. Selain dari pada meraikan sasaran jualan jauh yang melampaui jangkaan, ia juga adalah peluang kepada staf PTS untuk 'mengecas bateri'.

Perjuangan masih lagi belum selesai. Hujung bulan hadapan ada satu lagi pesta buku yang besar iaitu READ Malaysia Book Fair di The Mines pada 29 Mei - 7 Jun. Sekali lagi kami akan ke gelanggang, menemui pelanggan PTS secara live.

Rasanya lepas pesta buku ini saya perlu kembali ke gym, bukan untuk membina otot, tetapi menambah stamina dan mengedurkan(sedikit sahaja) mana-mana susuk tubuh yang rancak menggebu dan mengelembung.. hehehe.

Kata kawan-kawan lama yang datang menyinggah PBAKL tempoh hari: "Kenapa sejak balik Mekah ini semakin tembam?"... 

Kata prof Kamil: "Haji mabrur itu antara tandanya, kita berubahan dari sebelum dan selepas Haji". 

Mungkinkah ketembaman saya yang kian ketara ini tanda mendapat haji mabrur?..  Kalau begitu...  Alhamdulillah!



(gambar dari Facebook penyair muda Hasmora Masnuri)

No comments: