Wednesday, April 29, 2009

Sunyi sepi


Hari ini jabatan editorial kosong... sunyi dan sepi... tiada bunyi cengkerik, apatah lagi riang-riang.

Yang ada hanya desiran motor kompresor penghawa dingin yang menemani saya.

Teman-teman editor hari ini menjalani kursus pemantapan perisian mengedit... menambah dan menyegarkan kembali ilmu di ibu pejabat.

Saya tidak terlibat kerana saya bukan editor...

Saya lebih suka suasana biasa. Riuh dengan suara-suara melayan pangilan telefon, gelak tawa, sembang-sembang, berbincang atau apa sahaja. Ketukan jejari di papan kekunci juga menjadi irama yang mengasyikkan.

Namun, apabila sunyi seperti ini...
 otak saya juga turut sepi, tepu dan beku. Seharian tadi saya cuba mencari kembali keghairahan bekerja yang hilang seketika...

Betul kata orang, kita biasanya mensyukuri apabila ada kehilangan... 

No comments: