Monday, September 17, 2007

Ketupat D-Day

Petang selepas waktu makan tengahari, staff PTS mula bergerak ke kedai buku untuk operasi menghias kedai buku. Staff PTS dibahagikan kepada beberapa tim yang merangkumi editor, grafik artis dan salesman. Setiap tim ditugaskan untuk menghias kedai yang mengambil bahagian dalam cabaran menghias kedai ini. Untuk fasa 1, hanya tiga kedai terlibat, iaitu MPH Alamanda (tim A), MPH Mid Valley (tim C), POPULAR Ampang Point (tim B).




Tim B membawa cabaran terbesar kerana mereka satu-satunya yang menghias kedai POPULAR yang pertama. Kreativiti mereka akan membawa ke cabaran seterusnya dirangkaian kedai buku POPULAR yang lain.

Setiap tim dibekalkan dengan beberapa peralatan dan bahan hiasan seperti Ketupat, Pelita, Obor Pelita, Pagar, Akar Kayu (entah untuk apa benda alah ni...) dan sebagainya. Tugasan mereka adalah menghias rak atau ruang pameran buku-buku PTS yang disediakan oleh pekedai buku.


Walaupun tidak ditugaskan ke mana-mana kumpulan, saya tetap menyertai mereka. Saya menyertai tim B yang agak berdekatan sedikit dengan pejabat. Ini kerana, jam 5 saya perlu bergegas mengambil anak dan isteri. Jadi, saya enggak bisa pergi jauh... hehh alasan.


Tim B mengambil masa lebih kurang sejam untuk menyiapkan tugasan mereka. Bagi kami, itulah hiasan yang cukup menarik pernah kami hasilkan. Gabungan kreativiti, seni, keras-tangan dan perasan, maka inilah hasil kerja kami... (gambar). Hasil yang cukup menjeleskan tim-tim yang lain...!


Sesiapa yang hendak bergambar dan mengabdikan kenangan terindah, boleh datang ziarah ke POPULAR Bookstore, Ampang Point. Datanglah beramai-ramai dengan sanak saudara sementara hiasan tersebut masih ada dalam keadaan baik ditempatnya.

Tahniah kepada ahli tim B : Nurulhilyati, Nurul Hafizah, Firdaus, Norhahafizah, Iwan, Azahari, Kimi dan... Abu Marwan



No comments: