Wednesday, September 19, 2007

Sesi Rakaman

Pagi-pagi lagi staff PTS Islamika dengan bantuan beberapa editor PTS yang lain sibuk mengemas ruang tetamu yang agak berselerak dengan peralatan menganyam ketupat sejak beberapa hari lepas.

Pagi ini ruang tetamu akan dijadikan sudut rakaman temuramah unit multimedia UiTM Shah Alam berkenaan buku 'Travelog Haji: Mengubah Sempadan Iman'. Buku yang akan terbit dan dilancarkan pada bulan Oktober ini adalah tulisan Prof. Muhd Kamil Ibrahim.

Sesi temuramah ini dan perlancaran buku nanti diuruskan dan dibiayai oleh penulis sendiri. Rakaman ini adalah sebahagian daripada gimik perlancaran itu nanti.

Prof Kamil, hadir sendiri bersama unit multimedia UiTM ke pejabat PTS. Suasana pejabat seperit sessi penggambaran filem. Pn Ainon turut disediakan skrip soalan yang akan ditanya.

Bukan setakat chairman PTS perlu berlakon, malah editor-editor PTS khususnya editor Islamika yang sentiasa tekun bekerja perlu lebih tekun. Atau setidak-tidaknya berlakon sikit. Kerana, mereka juga akan dirakam oleh lensa UiTM itu. Saya terkecuali, biarlah saya duduk dibelakang tabir. Saya juga menolak ditemuramah oleh prof Kamil. Banyak lagi insan penting yang perlu ditemuramah, khususnya editor buku tersebut iaitu cikpuan Firdaus...

Harap-harap pihak UiTM akan siarkan di tv, tidak kiralah RTM, TV3, Astro AXN ke atau sekurang-kurangnya TV pendidikan... boleh lah mak ayah kat kampung tengok, macamana lah anak mereka di KL ni bekerja...











1 comment:

Zamri Mohamad said...

Pergh ini sudah hebat!
Takkan tak dapat salinan kot hehehe