Saturday, December 8, 2007

Selamat Hari Jadi

Hari ini Sameer meraikan ulang tahun pertamanya. Genap setahun, si permata hati montel ini mewarnai Taman Permata dengan kegembiraan dan kebahagiaan.





Terasa pantasnya masa berlalu. Masih terbayang saaat-saat kelahirannya. Sameer masih lagi merah dan basah ketika saya menggunting tali pusatnya dan kemudian membisikkan azan dan iqamah di kedua-dua telinga.



Tangisannya ketika itu adalah irama yang sungguh merdu dan membahagiakan. Kerana kemerduan itu jugalah, Sameer lena sepanjang malam disisi mamanya walaupun berkali-kali jururawat meminta untuk menjaga Sameer supaya mama dapat berehat. Kata Mama Kak Yong, rehatnya lebih tenang apabila bersama Sameer.

Kelahiran Sameer amat-amat dinantikan oleh kami, juga Kak Yong dan Abang Chor. Walaupun Kak Yong pada mulanya agak bersedih kerana terlalu menginginkan adik perempuan, namun, sebaik melihat Sameer, kegembiraannya melenyapkan segala rasa sedih sebelum itu.



Kalau dulu, tanpa gigi, gigitan Sameer ibarat ciuman manja, tetapi kini dengan empat batang gigi yang baru tumbuh itu tidak ada siapa yang berani menyua tangan (walaupun kerap menggigit pipi dan tangan babanya...)

Kak Yong, Abang Chor dan Sameer... adalah antara beribu nikmat-nikmat Allah yang membahagiakan kami. Nkmat yang diiringi dengan tanggungjawab yang besar dan mencabar. Terutama dalam dunia yang penuh pancaroba ini, semoga Allah memberi kami kekuatan, kesabaran, ilmu dan hikmah dalam mendidik dan membesarkan permata hati kami ini dan seterusnya. Wallahu'alam...










1 comment:

Anonymous said...

Wahhh!! dah setahun rupanya Sameer ya... Selamat hari ulangtahun buat Sameer...semoga memebesar sebagai anak yang soleh dan berbakti kepada agama, bangsa dan negara...