Wednesday, August 6, 2008

Alhamdulillah

Sekadar berkongsi kegembiraan yang masih menebal walaupun agak lewat. Dua minggu lepas saya mendapat panggilan telefon yang cukup menggembirakan.

Beberapa minggu lepas, panggilan dari tempat yang sama membawa berita yang amat mengecewakan dan menyedihkan. Rayuan ditolak.

Namun, atas rahmat Allah, kali ini panggilan dari tempat yang sama membawa berita yang cukup menggembirakan dan membuatkan saya mengalirkan air mata kesyukuran. Segala pujian untuk Allah yang menerima doa-doa kami sekeluarga.

Nantilah, saya akan cerita apakah apakah panggilan misteri dan berita yang cukup menggembirakan saya ini. Saya ingin membiarkan ia misteri seketika.

Saya panjatkan setinggi-tinggi kesyukuran kepada Allah atas rahmat yang tidak pernah putus.

Banyaknya nikmat Allah, dan sedikitnya saya bersyukur dan bersabar selama ini... astaghfirullah.
" Apa sahaja yang kamu perolehi ada nikmat daripada Allah" (Surah al-Nisaa:79)

"Dan, jika kamu menghitung-hitung nikmat Allah, pasti kamu tidak dapat menentukan jumlahnya. Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Pengampun lagi Maha Penyayang." (al-Nahl:18)
Wallahu'alam

No comments: