Thursday, March 13, 2008

Terperanjat



Semalam diumumkan senarai pemimpin baru negeri Pulau Pinang.

Saya dan beberapa orang teman terperanjat. Terperanjat melihat antara muka yang mengangkat sumpah itu adalah teman sepermainan ketika di UIA.

Muka yang kini menjawat jawatan Timbalan Ketua Menteri Pulau Pinang itu dahulunya rapat dan aktif dalam organisasi pelajar.

Beliau merupakan S/U 2, dalam kelab yang saya terajui, iaitu Guidance & Counselling Club (GCC) UIA-Matric, 1994/95. Kami: Latip ex-Vice President (kini Usahawan Kontraktor), Izah ex-President II (kini Pensyarah), Nik Salida Suhaila ex-S/U 1 (kini penceramah TV dan pensyarah), Najib (kini Peguam), GG (kini Guru), Ayie (kini Kurator Muzium) dan lain-lain lagi.

Pelbagai cerita menarik yang kami bualkan semalam. Masing-masing cuba imbas kembali watak, karenah dan segala kenangan bersama Mohd Fairus Khairudin itu. Hubungan kami dalam GCC memang rapat. Ramai di antara AJK GCC itu yang terus memanjangkan hubungan hingga ke jinjang pelamin.

Selain dari Fairus, antara teman seU kami yang turut menjadi pemimpin di Penang adalah Mohd Yusmadi Mohd Yusof, kini Ahli Parlimen Balik Pulau (P53).

Tahniah buat Fairus dan Yusmadi. Harapan dan maruah sebilangan rakyat Malaysia dibahu kalian. Yang pasti, kalian adalah wakil dan pemimpin orang Melayu Pulau Pinang. Semoga Allah sentiasa bersama kalian, kami doakan yang terbaik...

2 comments:

Anonymous said...

Wah, Abang Faris GCC Matric juga rupanya. Tapi saya sesi 2004/2005 la, hehe.

Rislah said...

Super junior dan super senior...