Wednesday, May 2, 2007

Terima Kasih

Malam ini saya agak kepenatan tetapi gembira.

Penat
kerana hari ini sudah masuk hari ke 7 terlibat dengan pesta buku KL.. termasuk hari persiapan dan punggah memunggah barang.. jadi hari ini sudah mula rasa keletihan. Ada lagi empat hari yang perlu saya lalui di pesta buku ini.. Rasa-rasa kalau dalam cerita kartun Ultraman lampu amarannya sudah beberapa kali berkelip ni.

Gembira kerana hari ini saya sekeluarga menjamu seorang sahabat baik yang sudah beberapa kali tertangguh untuk datang ke rumah. Kali ini beliau sudi singgah makan tengahari di rumah bersama keluarganya, sebelum berangkat pulang ke kampung. Ini kira persinggahan terakhirnya sebelum dengan rasmi meninggalkan ibu kota kosmopolitan ini untuk memulakan hidup baru. Jamu nasi putih lauk masak lemak lala, sambal tumis udang, ikan goreng, telur dadar dan sambal belacan + tempoyak + ulam. Semuanya sentuhan isteri tercinta yang bertungkus lumus sejak dari awal pagi. Pagi tadi saya tidak berapa sihat, cuma sempat tolong buat air lemon yang saya perah sendiri, sampai patah ler pemerah lemon tu.. (heh, tangan terlebih power)..

Terima kasih buat isteri tercinta. Walaupun tengah kelam kabut buat persiapan untuk interview pengesahan jawatan SPP di Putrajaya esok pagi, masih bersemangat menjamu tetamu. Maaflah, suamimu ini hanya pandai bancuh air lemon.. Kelincahan adinda di dapur sudah cukup buatkan suamimu ini terlopong dan 'terberehat' di ruang tamu. Semoga Allah mempermudahkan urusan adinda esok pagi, barakah menjamu tetamu... dan senyuman manis yang tak pernah lekang di bibir.

Terima kasih kepada sahabat yang sudi bertandang ke teratak buruk kami dengan seisi keluarga. Maaf atas jamuan yang kurang sempurna, persediaan singkat. Jangan serik datang untuk datang lagi. Wishing you the very best of new life to go through dan... Jazakumullahu khairan kathira (semoga Allah memberi sebanyak-sebanyak balasan kebaikan kepada kalian).

Wallahu'alam

No comments: